להזמין מוצרים מאתרי הקניות הגדולים איביי, אמזון, עלי אקספרס ועוד הפכה כבר מזמן לטרנד חם וממכר בקרב ישראלים רבים בשנים האחרונות. הקלות והפשטות בהזמנה, המגוון הרחב של המוצרים השונים, פערי המחירים הגבוהים בין מוצרים באינטרנט לבין מוצרים בארץ הפכו את הקנייה באינטרנט למועדפת ומשתלמת ביותר עבור רבים מאיתנו.
צוות טיפר אסף לכם 24 עובדות מעניינות מסקר נרחב שהתפרסם לאחרונה* השופך אור על הרגלי הצריכה והעדפות הקנייה של הישראלים באינטרנט שיפתיעו גם אתכם:
1. ישראל מובילה בקניות באינטרנט בעולם, כאשר 95% מהישראלים רכשו לפחות פעם אחת ברשת. בגרמניה שיעור הקונים באונליין בשנה החולפת עמד על 81%, בארה"ב 77% ובצרפת 72%.
2. יותר ישראלים קונים באתרי קניות מחו"ל מאשר אתרי קניות בארץ (60% לעומת 40%).
3. מרבית הישראלים מבצעים רכישות באינטרנט באמצע השבוע בשעות אחה"צ והערב.
4. 65% מהישראלים ציינו כי הקניה באינטרנט מהווה כלי להתמודדות עם יוקר המחייה.
5. קונה ישראלי ממוצע קונה 3 פעמים בחודש, כלומר 36 פעמים בשנה.
6. ישראלים בגילאי 25-34 הם הקונים הכבדים ביותר באינטרנט עם כ- 63% שקונים כמה פעמים בחודש או יותר.
7. בנובמבר 2015 הגיע משקל שיא של 160 טון של פריטי קניות מחו"ל (מדובר בכ- 530 אלף פריטים בשבוע אחד בלבד).
8. בשנת 2015 סך מחזור הקניות באונליין בעולם הגיע לסכום שיא של 1.85 טריליון דולר והמספרים צפויים רק לעלות.
9. תופתעו, אבל גברים קונים בתדירות גבוהה יותר מנשים (97% לעומת 94%).
10. קנייה ממוצעת לישראלי באינטרנט מסתכמת בסך של 68$ לרכישה. בבריטניה 50$ לקנייה ממוצעת ובספרד 38$.
11. ישראלים קונים הכי הרבה באתר הקניות איביי (40%). אחריו עלי אקפסרס (15%) ואחרי וואלה שופס (7%) ואמזון (5%).
12. 85 אחוז מבני הנוער בישראל רוכשים באינטרנט (גילאי 12-17).
13. היתרונות הבולטים של הקנייה באינטרנט הם המחיר הזול (74%), קלות השוואת המחירים (56%), הנוחות בהזמנה (54%) והמגוון הרחב המוצע (54%).
14. לעומת זאת, החסרונות בקנייה באינטרנט הם ההעדפה הבסיסית לראות את המוצר פיזית (78%), המשלוח בדואר (54%) והפחד במסירת פרטי תשלום (42%).
15. תחומי הקנייה הפופולאריים בקרב נשים הם תחום האופנה (70% מהנשים לעומת 50% מהגברים), הקוסמטיקה (28% לעומת 16%) והתכשיטים (25% לעומת 11%)
16. התחומים הפופולאריים בקרב גברים הם גאדג'טים ומוצרי חשמל (70% לעומת 48% אצל נשים),
ציוד ספורט וקמפינג (23% לעומת 11%) וחלקי חילוק לרכב (14% לעומת 6%).
17. 71% קונים באינטרנט עם בני משפחתם (פעמים רבות/לפעמים).
18. 52% מההורים מציינים כי ילדיהם ממליצים להם לקנות באינטרנט.
19. רוב הקניות באינטרנט מתבצעות בשעות הערב של אמצע השבוע.
20. האירוע הפופולרי ביותר לקניות באינטרנט הוא Black Friday (36%), ואחריו פורים (24%).
21. גילאי 18-24 קונים יותר באירועי ה- Black Friday ויום האהבה.
22. 40% מהישראלים רוכשים מוצרים ומתנות עבור אירועים משפחתיים, כשהאירוע הנפוץ ביותר הוא יום הולדת.
23. כשני שליש מהקונים באינטרנט מסכימים עם המשפט כי הקניה באינטרנט היא דרך טובה להתמודד עם יוקר המחיה.
24. החיסכון המשמעותי בקניה באינטרנט הם בתחומי האופנה/ביגוד/הנעלה, גאדג'טים/מוצרי חשמל ואלקטרוניקה.
*הנתונים המוצגים ביחס להרגלי הצריכה של ישראלים מתבססים על מחקר שנערך על ידי MB – Market Research & Consumer Behavior – בבעלות מיכל ברומר – יועצת מחקר ואסטרטגיה, עבור eBay ישראל והשתתפו בו 1500 גברים ונשים מרחבי הארץ בגילאי 18-65, גולשי אינטרנט, שביצעו קנייה מקוונת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.